Вівторок, 20.11.2018, 20:08
Ви увійшли як Гість | Група "Гості"Вітаю Вас Гість | RSS

Рахівський районний будинок дитячої та юнацької творчості

 










Категорії
Національно-патріотичне виховання [1]
Робота установи за Національно-патріотичним напрямком
Педагогіка [22]
ВЧИТЕЛЮ Інформатики [3]
Збірка уроків та практичних робіт по інформатиці. Розробки уроків по інформатиці для школи та позашкільного навчання. Нормативно правова документація.
ГУЦУЛЬЩИНОЗНАВСТВО [54]
Тут Ви знайдете все про Гуцулів
Легенди нашого краю [52]
Тут Ви знайдете легенди Рахівщини та Закарпаття в цілому...
WINDOWS [42]
Науковий всесвіт [7]
Банк "Обдарована дитина" [28]
МЕНЮ
Новини ОСВІТИ
Архів
Випадкові ФОТО
        
Змагання з пішохідного туризму-21.05.2009 р
        
Дизайн
        
Образотворче мистецтво
        
Старе місто РАХІВ
        
Драматичний гурток "Юність"
Календар свят
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Наша Кнопка

Рахівський РБДЮТ - РАХІВ
Код кнопки


Зробити самому

Бібліотека онлайн

Головна » Статті » Педагогіка

Соціалізація – навчання жити в суспільстві

Дошкільний вік — період, коли в дитини формуються уявлення про навколишній світ, явища суспільного життя, взаємини між людьми. Вступаючи у життя, малю­ки мають засвоїти багато правил, які склалися в суспіль­стві. Й допомогти їм у цьому маємо ми — педагоги.

У доступній формі намагаємося ознайомлювати своїх вихованців із законами гуманного ставлення до людей, нормами поведінки в суспільстві, правилами бережли­вого ставлення до природи, своїх речей, предметів по­буту, керуючись рекомендаціями Базового компонента дошкільної освіти України та Законом України "Про со­ціальну роботу з дітьми та молодцю".

Життя малюка сповнене різноманітних, складних для нього ситуацій та перешкод. І саме дорослі мають навчити знаходити вихід із них, почуватися впевнено й комфортно, бути готовими до труднощів та їх подолан­ня, бо в житті, на жаль, не прилітає на допомогу квітк семипелюсткова.

Саме на дошкільний заклад покладається виконання замовлення сім'ї щодо формування соціального досвіду вихованців: з одного боку, діти мають набути навичок та практичних умінь для соціальної адаптації, а з іншого — навчитися вирізняти себе з-поміж інших, відстоювати свою індивідуальність, "не розчинятись" у групі однолітків.

Наш дитсадок має багаторічний досвід впровадження інноваційної технології з формування соціальної компетент­ності дошкільнят. Протягом 18 років будуємо педагогіч­ний процес за рекомендаціями Є.Є. Шулешка — відомого російського педагога і психолога. Практика показала, що в процесі навчальної діяльності доцільно спонукати дітей об'єднуватися в малі соціуми по 4-6 осіб. Ці "сі­мейки" створюються за особистим вибором вихованців. Педагог може в разі потреби допомогти в цьому дітям.

Працюючи в підгрупах, наші дошкільнята мають мож­ливість орієнтуватися одне на одного, зазирнути в робо' товариша, набувати навичок взаємодопомоги. В "комп ніях" або "сімейках" кожний знаходить максимально вигідні умови для колективного ділового спілкування. В таких мікрогрупах лідери активізують більш пасивних дітей, кожна дитина може виразити своє ставлення до товаришів, об'єктивно оцінити власні невдачі та успіхи.

Той, хто раніше виконав своє завдання, має можливість походити по групі та подивитись, як із ним справилися в інших підгрупах, порівняти з власними результатами.

Коли команди змагаються між собою, фішки-нагоро-ди вихователь кладе на середину загального столу кож­ної команди, незалежно від того, хто з дітей заробив цю фішку. Нашим вихованцям подобаються ситуації спіль­ного пошуку, за яких водночас кожний з учасників може здійснити пробні дії з власної ініціативи.

Отже, виховуємо дитину не егоїстичним індивідуумом, колективістом, соціально компетентною особистістю.

Процес соціалізації передбачає пристосування дитини до навколишнього світу, суспільного сере­довища, засвоєння, привласнення нею знань, норм певного угруповання. І відбувається він у трьох основх сферах: ігрова діяльність, спілкування, свідомість.

Дошкільний заклад перший відкриває перед дитиною світ соціально-суспільного життя. Разом із родиною він бере на себе функції формування особистості.

Щоб полегшити складний і болісний процес адапта­ції малюків до навчального закладу, у нашому садку було створено Центр розвитку дитини "Розвивалки". Мета його роботи — збереження фізичного й психічного здоров'я малюка, формування його первинної життєвої компетент­ності.

На заняття у Центрі запрошуємо малюків мікрорайо­ну, які готуються вступити до дошкільного закладу. Тут у них формуємо первинні навички соціалізації у грі та в різних видах діяльності (оздоровча гімнастика, заняття з логіки, мовлення, малювання, музика).

Робота в Центрі ведеться двічі на тиждень. Увесь час поряд із дитиною перебуває рідна людина (тато, мама, бабуся, дідусь), яка допомагає виконувати завдання, бере участь в іграх, спілкуванні. Коли дитина добре адаптується до однолітків, вихователя, спільної діяль­ності, вона переходить до загальної групи дошкільно­го закладу.

Щоб допомогти дошкільнятам у засвоєнні, привлас­ненні знань та норм поведінки, творча група педагогіч­ного колективу розробила модель соціалізації.


РОБОТА З ПЕДАГОГАМИ

 Працюючи над проблемою соціалізації дітей, пам'я­таємо: як неможливо навчитися кататися на велосипеді без велосипеда, так і впровадження педагогічних інно­вацій потребує апробацій та тренування педагога. Мало почути або прочитати щось. Треба навчитися самому ін­акше мислити і діяти. Потім відпрацьовувати набуті вмін­ня. Рольові Ігри, мозкові штурми, обговорення ситуа­цій, виконання проектів — ось неповний перелік форм методичної роботи, які пропонуємо вихователям. Ниж­че подаємо одну з них.

 

Соціалізація у період дошкільного дитинства

Заняття з елементами тренінгу з педагогами

 

Мета: дати вихователям знання про формування со­ціальної компетентності дітей.

Очікуваний результат. Наприкінці заняття пе­дагоги мають:

    Знати компоненти дитячої субкультури (дитячий фольклор, ігри, гумор, інтереси, мода, естетичні уявлення, правовий кодекс, спілкування).

    Продемонструвати вміння налагодити позитив­не спілкування, активну та дружну роботу в команді.

    Запропонувати дидактичну гру з діагностики соці­альної компетентності дошкільнят.

Обладнання та матеріали: маркери, аркуші паперу формату А-4, тексти для інсценізації, стікери або паперові смужки та скотч.

Попередня робота: ознайомитися з поняттями: субкультура, соціалізація, соціальна компетентність; з моделлю соціалізації дитини.

Орієнтовний план заняття:

1.           Вступне слово, стартові завдання — 10 хв.

2.     Робота у групах, презентації — 15 хв.

3.           Підсумкове завдання — 10 хв.

4.     Завершення тренінгу — 5хв.

5.     Усього — 40 хв.

Вступне слово

Щоб побачити всю статтю її необхідно викачати з сервера

Викачати

Категорія: Педагогіка | Додав: asdewq (26.11.2010)
Переглядів: 1662 | Теги: САМОРЕАЛІЗАЦІЯ, Виховання, Дошкільник | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Имя *:
Email:
Усі смайли
Код *:



Недавні статті про Рахівщину та про Гуцульщину


Районний конкурс читців "Ми діти...
Гуцульська шкатулка для короля Швеції
Про походження назви “гуцул” та “Гуцу...
Територія і розселення гуцулів
Гуцульщина в далекому минулому
Початок заселення (колонізації) Гуцул...
Заняття гуцулів у давнину + Відео
Селянсько-козацькі повстання і гуцули
Хмельниччина і гуцули
Опришківський рух. Олекса Довбуш. Сор...
Солеваріння на Гуцульщині, як один із...
Початки поширення освіти на Гуцульщин...
Міні профіль




Читати повідомлення ()

Гість,
ми раді вас бачити.
Будь ласка зареєструйтесь
або авторизуйтесь!

Логин:
Пароль:


Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

Сьогодні сайт відвідали:
Вова, леська
Позашкільна ОСВІТА
Відео
00:10:13

Вистава "Моя Україна"

  • Перегляди:
  • Всього коментарів: 0
  • Рейтинг: 0.0

Рахівщина має ТАЛАНТ - Красива заставка в стилі 20 ст. FOX

  • Перегляди:
  • Всього коментарів: 0
  • Рейтинг: 0.0
00:20:52

Створити вебінар - Рахів

  • Перегляди:
  • Всього коментарів: 0
  • Рейтинг: 0.0

На Рахівщині пройшла "Віфлиємська зірочка-2016"

  • Перегляди:
  • Всього коментарів: 0
  • Рейтинг: 5.0
Ваша дислокація










Можливо Вас зацікавить


[07.03.2011] [Педагогіка]

Афоризми ВЕЛИКИХ людей (10692)

[12.01.2011] [ГУЦУЛЬЩИНОЗНАВСТВО]

Мова гуцулів (7799)

[26.11.2010] [Педагогіка]

Художньо-естетичний розвиток Образотворча діяльність (добірка дидактичних ігор) (7417)

[11.01.2011] [ГУЦУЛЬЩИНОЗНАВСТВО]

Гуцульське вбрання. Чоловічий і жіночий одяг (6448)

[30.03.2010] [WINDOWS]

Секрети в контакті. Краща підбірка секретів сайту вконтакте.ру (5455)

[30.12.2010] [ГУЦУЛЬЩИНОЗНАВСТВО]

Гуцульські народні звичаї, свята та обряди. Полонинський хід (5254)

[05.05.2010] [Науковий всесвіт]

Проблеми глобального потепління для України (4581)

[24.02.2010] [WINDOWS]

Стандартні комбінації клавіш Windows. (4516)

[10.01.2011] [ГУЦУЛЬЩИНОЗНАВСТВО]

Різдво Господнє. Інші свята зимового циклу (4464)

[26.12.2010] [ГУЦУЛЬЩИНОЗНАВСТВО]

Помешкання і будівлі гуцулів. Інтер’єр житлових приміщень (4454)


 

 

 

Contact  

Книга для гостей  

Контактна інформація  

Зворотній зв'язок  

Ваш IP: 54.221.9.6

  Рахівський РБДЮТ © 2009 - 2018   

Карта сайта - sitemap.xml

  Informations

  Про РБДЮТ

  Історія РБДЮТ

  Керівництво

 

 

 

 

Використовуються технології uCoz